De vraag naar kampeerartikelen zit in de lift.

De vraag naar kampeerartikelen zit in de lift.

Het gaat goed in kampeerland! Na een kleine dip in april – mei 2020 zitten de cijfers van nieuwe kampeermiddelen al sinds de zomermaanden weer stevig in de lift. Wij hebben alle kampeerartikelen en kampeeraccessoires voor het nieuwe seizoen. Op onze kampeer websites hebben we een bijzonder assortiment bij elkaar gebracht om u te inspireren. Een ijzersterk alternatief om, ondanks de afgelaste evenementen en beurzen, toch volledig op te hoogte te zijn. Trek er op uit, geniet van de heerlijke buitenlucht op de camping.

Groeiende populariteit

Begin september 2020 liet BOVAG weten dat; ‘’11,4 procent – oftewel 1 op 9 – van de meerpersoonshuishoudens wel een kampeertent of een aanverwant kampeerartikel bezit. De groeiende populariteit van kamperen is ook terug te zien in de verkoopcijfers. Fijn en goed voor de branche! Een groei in de verkoop van vooral kampeerartikelen kan echter voor de consument betekenen dat de levertijd iets kan oplopen.

Meer jongeren

Een opvallende trend: ‘’interesse in kamperen maakt erg grote sprongen. De maanden juni, juli en augustus lagen allemaal 80% hoger dan het jaar daarvoor. De totale markt van kampeerartikelen steeg de eerste 8 maanden van 2020 met ruim 14& ten opzichte van dezelfde periode in 2019. Een zeer opvallende trend is ook de groei van het aandeel jongere kopers bij zowel kampeertenten en accessoires. Normaal gesproken zien we het grootste aandeel in de leeftijdscategorie 52+. Kortom, de markt van kampeerartikelen zit duidelijk in de lift. Maar de groei wordt het afgelopen jaar ook zeker veroorzaakt door een jongere doelgroep dan voorheen. Deze groep consumenten ontdekt dus ook steeds meer de vrijheid en de fun van kamperen.